Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /data/1/4/1464ae87-e192-4a1e-bdcc-e7763c3d2a31/radypodnikatelom.sk/web/wp-includes/plugin.php on line 579

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /data/1/4/1464ae87-e192-4a1e-bdcc-e7763c3d2a31/radypodnikatelom.sk/web/wp-includes/plugin.php on line 579
Home / E-shop / Obchodovanie cez internetový obchod (e-shop)

Obchodovanie cez internetový obchod (e-shop)

Obchodovanie na internete je v dnešnej dobe je už takmer samozrejmá vec. Čo môže byť jednoduchšie? Prinášame Vám výhody a nevýhody obchodovania prostredníctvom internetového obchodu ako aj možnosti vytvorenia e – shopu.

Výhody a nevýhody obchodovania cez internet  

Výhody

  • úspora nákladov – tým, že predajca ponúka tovar prostredníctvom internetového obchodu, nepotrebuje vlastniť kamennú predajňu, čím ušetrí množstvo finančných prostriedkov, ktoré by boli určené na prenájom kamenného obchodu, platenia energií, zamestnancov a pod.
  • oslovenie širokej škály zákazníkov,
  • možnosť predaja do zahraničia,
  • uvedené referencie,
  • pri dropshippingu nie je potrebný sklad resp. skladové zásoby,
  • príjem objednávok možný 24 hodín denne,
  • možnosti internetového marketingu.

Nevýhody

  • neosobný prístup k zákazníkom,
  • zákazník si nemá možnosť tovar pred zakúpením vyskúšať (najväčší problém pri obuvi a oblečení),
  • dlhšie dodacie podmienky, čím zákazník musí dlhšie čakať oproti nákupu v kamennej predajni (zvyčajná doba dodania do 3 dní),
  • dodatočné náklady pre zákazníka – poštovné (pokiaľ ako predajca neposkytujete poštovné zdarma ale v tomto prípade sa náklady na prepravu zvyšujú pre Váš.)
  • môžu nastať problémy pri reklamácií.

Ako vytvoriť internetový obchod? – možností je veľa…

V dnešnej modernej dobe je množstvo ciest ako vlastniť internetový obchod.

  1. Vytvorenie internetového obchodu svojpomocne.

Táto cesta vyžaduje technické vedomosti v IT oblasti. Je to síce najťažšia možnosť, ale finančne najmenej náročná. Pokiaľ sa pohybujete aspoň okrajovo v oblasti informačných technológií, dokážete si vytvoriť internetový obchod pomocou rôznych redakčných systémov, ktoré sú k dispozícií zdarma, stačí si zakúpiť vhodnú tému, ktorá stoji okolo cca 80 – 100 $ (prípadne využiť témy, ktoré sú zdarma avšak disponujú malým množstvo funkcií). Medzi celosvetovo najpoužívanejšie redakčné systému patrí WordPress, Joomla či Drupal. Môžeme povedať, že je to časovo asi najnáročnejšia cesta nakoľko si všetko vytvárate sami.

  1. Využitie profesionálnych firiem, ktoré sa venujú tvorbe e- shopov

Táto cesta je pre Vás pravdepodobne najpraktickejšia, nakoľko len poviete svoje požiadavky na e – shop a profesionáli Vám celý internetový obchod vytvoria za Vás. Samozrejme, ide o najdrahšiu možnosť, ale na druhej strane tieto spoločnosti poskytujú služby ako „helpdesk“, poradenstvo či SEO optimalizácie, ktoré sú veľmi dôležité z hľadiska postavenia stránky vo vyhľadávači Google.  Cena takýchto služieb sa pohybuje v priemere okolo 700 €, samozrejme cena môže byť v závislosti od náročnosti technického riešenia a požiadaviek vyššia (aj viac ako 1 500 €).

Moderný spôsob predaja cez internet pomocou AffilNET

Pokiaľ chcete obchodovať prostredníctvom internetového obchodu avšak nemáte dostatok kapitálu pre nákup skladových zásob resp. nevlastníte skladové priestory, tak AffilNET je pre Vás skvelý začiatok. Ako to funguje? Existujú tri spôsoby.

  1. Preposielanie objednávok

Ide o dohodu medzi odberateľom (Vami) a dodávateľom, ktorého si môžete nájsť v zozname dodávateľov affilnet.sk. Pokiaľ na Váš e – shop príde objednávka od zákazníka, automaticky prepošlete túto objednávku dodávateľovi, ktorý ju celú vyrieši za Vás od zabalenie tovaru, fakturáciu až po odoslanie. Zákazník platí Vášmu dodávateľovi, ktorý na základe objednávky Vám zašle províziu za sprostredkovanie objednávky, ktorú si dohodnete (napr. 10 % z celkovej ceny objednávky). Dodávateľ taktiež preberá aj reklamácie a Vašou hlavnou úlohou je zaoberať sa marketingom a zvyšovaním objednávok bez ďalších starostí.

Nevýhodou tohto spôsobu predaja je, že nebudujete svoju značku ale značku dodávateľa.

  1. Dropshipping

Je obchodný model, v ktorom Vy ako maloobchodník ponúkate tovar svojho veľkoobchodného dodávateľa alebo výrobcu. Vy tento tovar fyzicky nenakupujete, ale objednávky od Vašich zákazníkov zasielate priamo dodávateľovi, ktorý ich vybavuje a odosiela, vy tento tovar len  formálne preskladníte a vystavíte faktúru s Vašou maloobchodnou cenou. Váš zárobok je teda rozdiel medzi veľkoobchodnou cenou a maloobchodnou. Menšou nevýhodou oproti preposielaniu objednávok je, že beriete plnú zodpovednosť za tovar ako aj pri riešení reklamácií. Výhodou však je vyššia marža ako pri preposielaní objednávok ako aj to, že nie je potrebné vlastniť žiaden sklad.

  1. Klasický maloobchodný predaj

Pri tomto obchodnom modely fungujete klasicky, kde tovar nakupujete od dodávateľa na vlastný sklad a následne ho predávate svojim zákazníkom. Samozrejme, pri tomto modely znášate celú zodpovednosť a potrebujete vyšší počiatočný kapitál. Výhodou je však budovanie vlastnej značky, čo sa v budúcnosti môže prejaviť ako veľké pozitívum.

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *